lørdag, november 19, 2005

Lykke...


Camilla Collett sa det en gang slik: "Den som er lykkelig kan aldri stå for tidlig opp!"

...jeg har vel aldri slitt med å måtte stå for tidlig opp... men tar allikevel imot oppfordringen fra Anne, og skal nå forsøke å presse begrepet lykke ned i 10 punkter..

1) En labbetur i fjellet! Definitivt første punkt! Bildet er fra dagens tur til Storfjellet. Blir helt ifra meg av sånne farger jeg.. - og tenk de er helt naturlige!

2) Telemarkkjøring i puddersnø! Kan ikke beskrives, må bare oppleves. Gleder meg derfor umåtelig til snøen faller skikkelig i nord!

3) Å bli elsket! Av en kommende ektemann... og ikke minst - av HAM der oppe!

4) God prat og god mat! - med gode venner/familie.

5) Å glede/ overraske noen! Minst like stort som å bli gledet selv. Blir så glad - av å se at andre blir glade! ;)

6) Tantebarn! Må kopiere Anne her og.. Digger dem! Og tenk når man èn gang får sine egne...!
7) Å reise! Eller kanskje like mye det å glede seg til en reise.. - å skulle hjem til jul.. å ta seg råd til en mexicotur.. eller en skiferie.. slikt gjør meg lykkelig! - og ikke minst takknemlig!

8) Å slappe av etter en treningsøkt! Det er digg det!

9) Egenproduksjon! Gleder meg like mye hver gang - til å åpne vaskemaskinen for å hente ut det som har blitt tova... ;)

10) Å føle seg til nytte! Hvor som helst, privat eller på jobb. Det er meningsfullt, og gjør meg lykkelig!