tirsdag, september 12, 2006

Jeg innser det...

  • ...når jeg nyter følelsen over å ha produsert eget hjemmelaga blåbærsyltetøy - kokt, med syltepulver i..
  • ...når jeg fryder meg over tanken på at fryseren nå er fyllt med 8 liter hjemmelaga kreklingsaft..
  • ...når jeg merker smilet krype oppover i munnvikene i det jeg passerer min nyanskaffede Kitchen Aid kjøkkenmaskin på kjøkkenbenken..
  • ...når jeg tar opp et hjemmebakt brød fra fryseren - eltet med min nyanskaffede Kitchen Aid kjøkkenmaskin, og jeg merker smilet krype oppover i munnvikene igjen..
  • ...når jeg går til sengs litt ekstra tidlig, for å være skikkelig opplagt på jobb neste dag..
  • ...når jeg snakker med noen ungdommer på trening som spør "er det bare er gamlinger her?"..

Jeg innser det.. jeg har blitt voksen.

13 Comments:

Blogger Line said...

Hei Anette. Godt at det ikke bare er meg som har slike aha-opplevelser for tiden... Av og til føler jeg meg skikkelig voksen. Som for eksempel når jeg ja- jeg også putter ferdigrensede blåbær i frysen... Men voksenfølelsen går fort over. For eksempel når jeg fryder meg over å være litt vill og gæren, og ikke får veden i hus denne uken heller. :)Hmmm...

12:52 p.m.  
Blogger Line said...

Og du, en ting til; jeg har skikkelig lyst på sann Kitchen Aid maskin altså!! :) Hmmmm en gang til...

12:53 p.m.  
Blogger anette said...

Tips: bli med i bokklubben og verv en venn, da får du maskinen 2000 kr. billigere i vervepremie! Skikkelig voksen-tips forresten...he he:)

1:23 p.m.  
Blogger ~RunE~ said...

Da er det deilig å kjenne at jeg IKKE er blitt voksen!! Kitchen Aid - er det en slags kjøkken-nødhjelp? Send meg gjerne et søknadsskjema/bevilgningsskjema eller link til hjemmesida.

11:47 p.m.  
Blogger anette said...

Jepp, kjøkken-nødhjelp for uerfarne husmødre.. Du har jo ei riktig så erfaren husmor du Rune, trenger ikke sånt!

12:15 a.m.  
Blogger Line said...

Nå har jeg linka deg også. Er helt AWWW! over meg selv og hva jeg har klart. Først bilde, så link. DU store tid.

10:17 a.m.  
Blogger Mac said...

voksen ja.. når ungdommene viser seg å være mer enn 10 år yngre.. når rynkene er begynt å snike seg frem, når rumpa siger... man tar seg en lur etter jobb i ny og ne. ja, da er man i byrjinga. så absolutt. men har enda ikke begynt med handlevogn i butikken. så helt voksen er jeg nok ikke :)

klem a

2:35 a.m.  
Blogger Line said...

handlevogn? er man voksen da altså?? jeg har jo til og med sånn polett på nøkkelknippet!! hjeeelp, dette kan jo bare gå en vei...

6:49 a.m.  
Blogger Sverre Strandamann said...

Litt overraska over at frysaren blei fylt så snart du putta 8 liter saft i den. På tide med ny og større frysar før rypesesongen? Vi har forresten også sånn Kitchen Aid, kallar den berre oppvaskmaskin...

6:52 a.m.  
Blogger anette said...

Er nok fortsatt plass til noen flere ryper i frysen..:) Nå forstår jeg jo hvor ripene på tallerknene deres kommer fra, Sverre!

12:20 a.m.  
Blogger Cecilie said...

Bare vent til du skal på foreldrekonferanse på skolen...
Det er voksent det! Men det må jo nødvendigvis bli noen år til for din del.

Skjønner ikke hvorfor alle andre på min alder ser så gamle ut;)

3:31 a.m.  
Blogger anette said...

Hei bestis! åssen gikk d på konferansen da? klarer S seg bra? Fått Amandusdiplom for fin oppførsel allerede eller?:)

12:15 a.m.  
Blogger Line said...

Jeg vil bare slenge på en liten kommentar her -veden er nå i hus. Så nå er jeg vel ikke vill og gæren lengre. Er jeg voksen nå?

1:24 a.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home