torsdag, november 30, 2006

Øy du, har du meldt deg???

Som hva da?? Som bøssebærer for Aksjon Håp vel!!!
Sjekk ut: www.aksjonhap.no - nå!
Andre Søndag i advent - 10. desember, braker det løs!!
Vi skal ut og fylle bøsser med vann, mat, helse, brønner, medisiner, lånemuligheter, hiv-tester, bøker, lese/ skriveferdigheter, gode samtaler, og mye mye mer...Og du tenker vel ikke å sitte
hjemme og gå glipp av det hele??? Det har vært veldig spennende å jobbe med Aksjon Håp denne høsten, og jeg har innsett at det er så ufattelig enkelt å bry seg - litt! Det er så utrolig lite som skal til!! En times vandring med en bøsse en søndag formiddag eller å putte noen hundrelapper i bøssa man blir møtt med når man åpner døra den samme formiddagen...
DU OG JEG kan bety en STOR forskjell!! Har du meldt deg??
Registrere deg på hjemmesidene våre: www.aksjonhap.no - nå!

29 Comments:

Blogger anette said...

Siden det er null kommentarer på dette innlegget så langt, så regner jeg med at samtlige har meldt seg som bøssebærere! Flott folkens!!:)

2:55 a.m.  
Blogger Cecilie said...

Etter det jeg hørte på radioen i dag, hadde de nok bøssebærere i min kommune. Men jeg skal love å putte på penger når bøssen kommer til oss! Lykke til!

12:00 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Har vært innom hans Erik idag på AH-kontoret!!

Alle dere som bor i Kristiansand: Har du ikke meldt deg, så kom àn! Vi trenger omkring 100 til for å kunne dekke behovet!
Det er såå lite som skal til

6:58 a.m.  
Blogger anette said...

Så bra Silje! Sånn skal det lyde! Stå på kjære sviger!!:)

8:20 a.m.  
Blogger Line said...

Men noen må jo være hjemme og putte penger på bøssa når det ringer på? Jeg føler meg kallet til den jobben.

11:24 p.m.  
Blogger anette said...

Helt sant Line! La tusingene sitte løst føstkommende søndag!:)

5:08 a.m.  
Blogger anette said...

Eller evnt. hundrelappene/femtilappene.. er visst litt overivrig.. på vegne av fattige indianerkvinner i Bolivia.. er nemlig bare en femtilapp som skal til.. for å gi et medmenneske et verdig liv..!

2:07 p.m.  
Blogger Mac said...

dette går i feil retning, anette. først tusinger, før du så er nede i femtilappen. skriv sjekker, sier nå jeg. store feite, som det renner velstand av.

når 2 prosent av verdens befolkning eier mer enn halvparten av ressursene, så er det noe hakka gale. la oss gjøre noe med det!

4:07 a.m.  
Blogger anette said...

Veldig enig anne! Blir bare plutselig litt redd for at jeg blir litt for overivrig som forventer at folk skal gi tusinger... men det skulle jo faktisk bare mangle! Vi lever i en vanvittig overflod! Er opptatt av julegaver til folk som har alt, mens resten av verden ikke har vann i krana en gang... Jepp! La oss gå for store tjukke feite sjekker denne jula, til de som virkelig har behov for pengene våre!!!!!

1:50 p.m.  
Blogger Cecilie said...

sjekker?!? unnskyld meg, men hvilket århundre lever dere i? trodde sjekkheftene var utdødd for lengst, jeg. Ta heller med en betalingsterminal rundt på dørene, det er alltid mange som ikke har kontanter.

Gi så det svir, folkens:)

9:37 a.m.  
Blogger Mac said...

du bor i høvåg cecilie, forstår jeg? du skal høre det, at sjekker, det er på full fart inn igjen. hele oslo er full. kommer sikkert snart til høvåg også :)

1:49 a.m.  
Blogger Mac said...

gratulerer med dagen, anette. bøssa mi ble rimelig full :) håper finmarkingene også fikk seg en god tur :)

klem a

8:37 a.m.  
Blogger Cecilie said...

Du har helt rett annema. En av ulempene med å bo på landet er at man går glipp av en del trender. Jeg var rett og slett ikke klar over at sjekkhefter var hipt. Så her i høvåg tror vi at vi følger med i utviklingen når vi bruker visa-kort og lignende. Selv måtte jeg, i mangel av kontanter og betalingsterminal - og sjekkhefte - ty til telefonen. Men det viktigste er vel ikke hvordan pengene kommer inn, bare de kommer?

3:53 a.m.  
Blogger Line said...

Oppdatering?? Eller??

7:09 a.m.  
Blogger kire snah said...

Gratulerer med vel gjennomført aksjon i Finnmark! Det gikk greit her sør! Men nesten så jeg har lyst å sende folk ut en tur til for det var MANGE som ikke var hjemme....

7:59 a.m.  
Blogger Mac said...

gratulerer med vel overstått! jeg er imponert over hva dere har fått til!

jul i nord???????

2:46 p.m.  
Blogger anette said...

Ja, julaften i nord i år..! Og jeg er spent på om vi noen gang blir enige om hva vi skal ha til julemiddag..! Jeg mener jo SELVSAGT at på julaften skal man ha pinnekjøtt!! Men det er visst ikke alle i min nye familie enige i.. Og nå har fruen nettop kjøpt juletre!! Kjappeste avgjørelsen jeg noengang har tatt..så nå er jeg spent på hvordan det egentlig ser ut bak nettingen det er pakka inn i.. Noen sjanser må man jo ta!:)

8:06 a.m.  
Blogger Cecilie said...

Her i huset er det den som lager julemiddagen som bestemmer hva vi skal ha (dvs Hans). Så hvis dere klarer å bli enige om hvem som skal lage middagen, så er valget avgjort.

Så hvis du takler å spise noe annet enn pinnekjøtt, så kan jo du sitte og se "tre nøtter til askepott" mens thomas lager mat. Blir ganske god julestemning av det også vet du;)

1:22 a.m.  
Blogger anette said...

Nå er d avgjort, og det blir hverken pinnekjøtt eller ribbe.. Og mye mulig jeg får sett "3 nøtter" jeg også, cec!:)

6:02 a.m.  
Blogger Mac said...

da er det bare å ønske riktig god jul til dere i nord! håper det blir en fin-fin jul med godsaker, starinlys, gaver og god stemning :)

hils mannen

varm juleklem a

7:27 a.m.  
Anonymous Anonym said...

Godt nyttår! Håper vi sees før du reiser nordover Anette! :o) klem klem

2:00 p.m.  
Blogger Marie i byen said...

Nei, nå Anette, nå synes jeg det drøyer med nye innlegg hos deg! Ta deg en titt hos meg, så blir du nok riktig så imponert over både nye innlegg og ikke minst ny layout!!

2:46 p.m.  
Blogger Marie i byen said...

Ikke i dag heller, Anette! Nå må jeg virkelig si du henger etter...! Nyttårsforsett meg her og nyttårsforsett meg der, det var visst du som skulle hatt det nyttårsforsettet ;-)

9:29 a.m.  
Blogger Line said...

Anetteeee? Hvor er du?

3:17 a.m.  
Blogger anette said...

Her er jeg! Har hatt ferie jeg! Det har seg nemlig slik at det har vært jul, folkens! Og ferie hjemme hos mor og far betyr ferie fra internett også...:)

12:34 a.m.  
Blogger anette said...

Bloggen min har klikka.. den nekter å legge ut nye innlegg.. hmmm.. Noen råd å få av blogg- entusiatene der ute??

1:08 a.m.  
Blogger ~RunE~ said...

Hei Anette. Har du gjort om bloggen din til sånn beta-blogg? Vet ikke helt hva det er, men jeg har visst gjort det. Håper det ordner seg, venter spent på news fra nord.

1:15 p.m.  
Anonymous Anonym said...

Har`kje peiling.. MEN:

HJERTELIG GRATULERER MED DAGEN DIN ANETTE!!! er så glad i & for deg, og ønsker deg jo alt det beste :-D

xSilje Pernille

4:28 p.m.  
Anonymous Anonym said...

kan jo se ut her som jeg var en dag for sent..Men neida..;o)

4:30 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home